brimikshallon

Alla inlägg den 9 september 2023

Av Kerstin Frithiof - 9 september 2023 16:25


"Slurp, slafs, suck" lät det hemma hos Agneta igår kväll när G. och jag var där på kräftskiva..


Det är faktiskt lika  r o l i g t  som  g o t t  att äta kräftor.. Spännande också.. Ska man få tag i en romstinn hona eller bara en mager liten hane..


Jag kan knappast minnas när jag senast åt kräftor.. Det  k a n  faktiskt vara så länge som för fem år sen.. Högt på tiden således..


Dom senaste månaderna har jag försökt och försökt att komma underfund med kameran i telefonen.. Den tar väldigt skarpa bilder, men jag vill kunna manipulera mina foton en aning.. Nu har jag iallafall hittat zoomen..


En newdawn-ros hade slingrat sej ut på trappan för en stund sen.. Den låg så snyggt mitt bland rosmarinen.. 

 

Den blomman lyckades jag förstora upp.. Glad blev jag.. Nu har jag iallafall hittat  e n  finess.. Egentligen borde jag gå en  k u r s  och lära mej ordentligt..



Härom dan lyckades jag förse mej själv med ett präktigt brinnande skägg på en bild när jag kom åt en knapp.. Jag vet inte  v i l k e n  och jag  v i l l  inte veta heller..


Jag antar att sådana "finesser" roar barn, men knappast äldre damer..


Det råder högsommarvärme här vid Hanöbukten.. Vi har varit förskonade från dom hemska skyfall och har raserat broar och vägar och fyllt källare med vatten längre norrut.. Fasen vet, om dom inte har vält hus också..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards