brimikshallon

Alla inlägg den 10 september 2023

Av Kerstin Frithiof - 10 september 2023 15:12

Vad har jag gjort idag.. Svar: inte mycket.. Läst lite, ätit lite, strukit lite, slöat  m y c k e t.. Herr Rönnerdahl har inte gjort mycket han heller..


Jag gillar egentligen inte att vara så här lat, men ibland är jag totalt  h a n d l i n g s f ö r l a m a d..


Jo förresten.. Jag har stickat nåra varv också.. Det ska bli en kofta åt en av mina ståtliga systerdöttrar.. Så det handlar om att sticka  l å n g a  stycken.. 


Själv var även  j a g  en ståtlig dam när det begav sej.. Men med tiden har ståtligheten försvunnit och nu har jag vad man kallar  n o r m a l l ä n g d.. 167 centimeter över havet.. Åtta minus.. Tja..

Åsså  f o t a d e  jag det blivande mästerverket.. Så alldeles förslöad är jag väl ändå inte.. 


Det tar  t i d  att sticka det här mönstret.. Trots att det bara handlar om räta och aviga maskor.. Men.. har man inte fullt fokus hela tiden stickar man fel, och då får man göra om.. Inte från  b ö r j a n  givetvis, men från där man räknade fel.. Men.. so far so good.. L i t e  mallar jag mej allt.. Och tycker jag är duktig.. Och det skäms jag inte för..


Solen gassar och det är  h e t t  i mitt lilla trähus.. I morron är det tack och lov månens dag.. Veckans bästa..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards