brimikshallon

Alla inlägg den 12 september 2023

Av Kerstin Frithiof - 12 september 2023 10:29


I dag har hon varit ute och klampat, den gamla gumman med blårutig klänning och stora stövlar.. Jo, det var just så jag förställde mej  å s k a n  när jag var barn..


Ett annat tämligen förfärligt fruntimmer har i ett par, tre veckor bombarderat mej med antydningar, antingen om goda ting eller, ännu hellre om blivande hemskheter..


Det hela började med att jag på skoj tryckte på en knapp, där man erbjöd ett gratis horoskop..


Men jag tyckte det hela bara var urbota   d u m t,  så jag fortsatte inte.. Men  d e t  gjorde den förmodade spåkäringen.. Hon tjatar ständigt på mej för att jag ska trycka in mej på henne..


Jag kan inte annat än tro, att det hela handlar om bedrägeriförsök.. Man läser ju så mycket om bedragare på nätet, och jag är hundra på att damen ifråga (om det nu  ä r  en dam) är en sådan.. Förhoppningsvis tröttnar hon så småningom, när hon varken lyckas skrämma mej eller väcka min nyfikehet.. Och låter mej vara ifred..


I mitt sydfönster har jag en markis, och  d e n  gör god tjänst under soliga, heta dagar.. En sådan som det var igår.. 


Det sorgliga är, att jag  g l ö m d e  dra upp den i går kväll, så nu hänger den plaskvåt och slokar framför fönstret..


Hoppas det klarnar upp snart så sjoket torkar.. Annars kan jag inte veva upp den.. Och  d å  får jag och missen sitta i halvmörker hela dan.. Det går väl an för  h o n o m..  H a n  är ju med gott mörkerseende försedd..

 













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards