brimikshallon

Alla inlägg den 18 september 2023

Av Kerstin Frithiof - 18 september 2023 14:44


Efter två högsommardagar verkar det som om hösten håller på att göra entré.. 


Jag kan inte minnas, att jag nånsin sett såna massor med  l ö v  som denna sommar.. D e t  kommer att orsaka en massa gnäll bland villaägare när lövfällningen sätter in om nåra veckor.. Tonsvis blir det som ramlar ner, men det bekymrar inte mej det minsta.. 


Kör man bara över lövet ett par gånger så det blir finfördelat, kommer det att bli superb näring åt maskarna, som i sin tur gösslar (Jodå, jag  k a n  stava till gödsla, men jag  v i l l  inte) gräset.. Win - win  alltså..


Nu harjag fått veta vad som ska hända på den raserade lekplatsen.. Det ska bli  g r ö n o m r å d e.  läs  g r ä s..

Som om det inte finns nog med gräs här redan.. Med tanke på hur kommunen sköter sina  p a r k a n l ä g g n i n g a r  kommer det säkert att bli mera ogräs än gräs..


Jag undrar vad politiker egentligen tänker med, om dom alls tänker.. Det vore kanske på sin plats att införa nåt slags 

l ä m p l i g h e t s t e s t  för dom som tänker sej en karriär inom politiken..


Vad jag vet är det bara blivande  f ö r ä l d r a r  och blivande  p o l i t i k e r,  som inte behöver bevisa sin lämplighet..


Nu ska jag plocka fram en höstbild som jag är smått stolt över.. Den har nåra år på nacken, men det gör inget.

 

Bilden tog jag för åtta år sen på Krokås.. Man ser Hanö vid horisonten.. 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards