brimikshallon

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Kerstin Frithiof - 2 juli 2012 06:49

Uppe med tuppen.. Det var precis det jag var i morse.. Vanligvis är  det matte, som rasslar upp i ottan, men idag var det lilla Hallon som vaknade först.. Givetvis beroende på att jag behövde huka rygg och lyfta svans..

Ut gick vi  och då mötte vi min hittills värsta fiende, den lilla svarta hunden, som bor mitt emot skolan..

Gissa vad som hände.. Jo, vi nosade på varandra för första gången i våra liv och inte minsta morr eller gruff hördes..

Så nu verkar det som jag fått en  v ä n  i stället för en  o v ä n ...


Morronen kom alltså igång på ett snabbare och lite ovanligare sätt än vanligt.. Följden av det blev att matte glömde kloklippningen.. Men inte särskilt länge.. Jag fick genomlida den pinan en stund efter vi kommit hem och tassarna torkat..


Lilla hunden var med matte och hennes syster på utfärd i går.. Damerna åkte till nåt dom kallade "Vildmarkskaféet" och fikade..

Jaha,  d o m  fikade.. Lilla Hallon fick sitta kvar i bilen.. På kafé är inte hundar välkomna.. Visserligen satt damerna utomhus och fikade, men det hjälpte inte.. Hunden fick stanna kvar i bilen.. Dom  f r å g a d e  inte ens ägaren om jag fick vara med..


Det är måndag och en ny vecka har alltså börjat.. En vecka  u t a n  lilla mor.. Som jag saknar grymt..

Grymt förresten.. Det betyder inte alls grymt numera.. Om man säjer att nån exempelvis är en  g r y m tandläkare så betyder det att han (eller hon) är en  d u k t i g  och välbesökt representant för sitt yrke.. Att för en tio år sen gå till en sån person hade varit totalt uteslutet..


Fåglar har  l ö s s .. Just nu sitter en i körsbärsträdet utanför fönstret och lusar av sej..

--Du, min sötnos, vore också  "grymt" nerlusad  om inte  j a g  smorde dej med frontline var tredje vecka, säjer matte..

Jaha, jag har matte att tacka för mycket.. kloklippning, pälsavryckning och förebyggande lusbehandling..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards