brimikshallon

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Kerstin Frithiof - 12 juli 2012 07:20

Det säjs att det är torsdag i dag och att det har gått en vecka sen  f ö r r a  torsdan.. Och att  t i d e n,  detta obegripliga bara  r u s a r  iväg.. J a g  för min del bryr mej inte, men matte stressas av tidens gång.. Inte så att hon måste hinna med ditten och datten.. Det struntar hon högaktningsfullt i..

--Jag gör bara sånt jag tycker  o m att göra, säjer hon och sätter hakan i vädret.. Nåja,  d e t  är nog lite önsketänkande från mattes sida.. Vissa saker  m å s t e  bara  uträttas.. Som att åka och köpa hundmat till exempel.. Eller rensa gångarna från ogräs.. Det är precis det, som matte håller på med just nu.. Och  f a k t i s k t .. Hon tycker det är roligt..

Det blir i alla fall väldigt  f i n t  på gångarna när ogräset kommer bort..


Nä, det som stressar matte med tiden är att hon inte känner sej få nåt  g r e p p  om den.. Precis som om nåt, som nog egentligen inte finns, skulle vara gripbart.. Matte överskattar sej.. Som vanligt, höll jag på att säja..

Hon kan vara glad att hon har sin lilla hund med  h a n s   nyktra syn på tillvaron.. Och det är hon..


Till nåt helt annat:

Igår på Stiby mötte vi ett par med en kinesisk nakenhund.. Nåja, en liten tofs på huvet hade han.. Vi små hundar hälsade vänligt på varandra.. Det märkliga var att dom här mänskorna trodde att jag var en  v a l p .. När jag faktiskt fyller sex om nåra dar.. Där ser man: Tiden biter inte på lilla Hallon, och hur skulle den kunna göra  d e t  när inte lilla Hallon tror på den.. 


Vidare träffade vi en väldigt stor och trevlig riesenflicka.. Hon var också mycket vänlig mot lilla Hallon..

--Jag tror du är lite förtjust i  s t o r a  flickor, fnissade matte..

Äsch.. Jämfört med mej är nästan  a l l a  flickor stora..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards