brimikshallon

Alla inlägg den 19 september 2013

Av Kerstin Frithiof - 19 september 2013 07:42


--Matte, du som har så många  o r d,  kan du tala om för hundarna vad  f u l a  ord är..


--Tja, matte drar i en hårtest och ser ut att fundera..

--Tja, ord kan vara fula för att dom hänsyftar på nåt fult eller ont.. Det är väl  d e t  som menas med fula ord.. Men ord kan också vara fula för att dom  l å t e r  fult..


--Finns det  v a c k r a  ord också..

Ämnet intresserar hundarna.. Framför allt eftersom  v i  inte har särskilt många ord..


--Absolut.. Det finns många, många fler vackra ord än fula..

--Säj nåt ord som du tycker om, matte..


--Dagsmeja är ett sånt ord.. Och höststorm.. Sommaräng och bokskog..

Hundsuck och kattkurr..Dom här orden är vackra för mej för dom syftar på sånt som jag tycker om.. Listan kan göras lång..


--Säj nåt riktigt  f u l t  ord också.. Hundarna ser otillständigt intresserade ut..


--Tja, njaaä, det  v i l l  jag faktiskt inte.. Inte  ett ord som är fult på  r i k t i g t.. Det mår jag inte bra av..

Småsvär gör jag väl lite då och då.. Jag som alla andra.. Men ett  r i k t i g t  hemskt ord  d e t  vill jag inte säja..


Med det får vi nöja oss.. Men bara tanken på att det finns ord, som är så fula att matte inte vill säja dom, får oss att känna oss kusliga till mods.. 


"Skogspromenad".. D e t  är ett ord båda matte och hundarna tycker om.. För det beskriver nåt som är med det bästa vi vet..

Igår gjorde vi en sådan.. Vi var på Nytorpet och vi var lösa hela tiden eftersom vi var helt ensamma i skogen..

För en gångs skull var inte Agneta med..


Det var en hel del svamp i skogen.. Mest skräp, men vi såg ett par blodriskor och  d o m  är ju goda.. Eftersom det bara var ett par stycken lät vi dom stå kvar..

--Så dom kan  f ö r ö k a  sej, sa matte..


Vad hon menar med det ordet förstår inte hundarna..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards