brimikshallon

Direktlänk till inlägg 26 april 2021

Åldersnoja..

Av Kerstin Frithiof - 26 april 2021 08:24


Jag skulle byta "huvud" på den här manicken.. Och så  g i c k  det inte.. Jag klarade helt enkelt inte  a v  att trycka in "släppknapparna"..

Jag måste tydligen be om hjälp för att kunna använda apparaten.. Näe, är det så  h ä r  att bli gammal så är det inget vidare..


Det skrivs och talas så mycket om  u n g d o m e n.. Hur ska det bli och hur ska det gå för  d e n..


Jag kan tala om, att ungdomen kommer bara att bli starkare och mera kompetent ju längre tiden går..


Det finns större anledning att oroa sej för oss, som börjar bli gamla.. Hur ska det gå för  o s s  i en allt kallare och hårdare tillvaro.. När vi har förlorat det enda, som anses vara av värde i Sverige, nämligen släta kinder och fasta bröst.. Och när vi inte tyar trycka in ett par knappar på ett trädgårdsredskap längre..


"Vem bor här" heter ett program på ettan, som sänds som i kväll.. Programmet har nåra år på nacken, och går ut på att ett litet antal mänskor ska besöka varandras bostäder utan att veta vem som bor där.. Sen ska man gissa, och gissar man rätt vinner man lite pengar..


Jag har  a l d r i g  fått ett enda rätt, men  d e t  gör inte så mycket.. Jag förundrar mej istället över hur otroligt mycket kärlek och  pengar mänskor kan lägga ner på sina bostäder..


Min egen inställning till boende är betydligt mer pragmatisk: en säng att sova i, en spis att laga mat på och en gryta att laga den i.. Ett tak som inte läcker och ett rörsystem som fungerar.. Mer behövs egentligen inte..


Herr Rönnerdahl har haft en otrolig tur: Han blir räddad till sitt lilla kattliv av en person som har en så avskalad inställning till boende.. Det är inte hela världen om det blir ett och annat rivmärke på möbler och tapeter..


 

Jag undrar om han begriper vilken ofattbar tur han haft..







































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Söndag 28 april 09:34

  Nu ska jag berätta om min senaste fluga, och den har bitit sej ordentligt fast.. Wordblitz.. Och så vill jag berätta om några personer, som särskilt sticker ut tack vare att dom är så förbålt duktiga..   Först vill jag nämna G. i Sundsvall....

Av Kerstin Frithiof - Lördag 27 april 17:24


  Jag tog en promenad i förgår nere vid Gedabjer  (Getberget) i närheten av Listers Huvud och fann att småbokarna har börjat slå ut.. Det har jag för övrigt redan berättat om..     Med det varma och soliga väder vi har idag lär det inte dröja...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 26 april 09:38


  I går gjorde jag en duktig promenad i skogen nånstans runt Listers Huvud.. Vädret var fint med sol och lagom vind och jag hade kameran med.. Ville väl fota  v å r e n  kantänka..   Jodå.. En och annan småbok hade börjat lövas..    För ö...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 25 april 09:49


  I går åkte jag förbi strandängarna, där Sweden Rock har sin spelplats, och  fann, att man redan börjat jobba där..    Då slog det mej: Det är inte ens två månader kvar tills det rockas loss här i Norje..   Alla vi norjebor  ä l s k a r  r...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 22 april 14:24


  Det händer faktiskt att solen skiner ett litet tag.. En, som  d å  passar på att hitta en varm och solig fläck, är lilla  herr Rönnerdahl: Jag förstår honom.. Och kallar bilden "Solkatt".. Riktigt fyndigt om jag får skryta lite..   Vad ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards