brimikshallon

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Bigga loosare..

Av Kerstin Frithiof - 20 april 2014 08:15


Lilla mor vet inte om det, men i natt ska hon sova hos Agneta..

Hundarna ska nämligen få en liten dos Frontline i nackarna och då får vi inte vara tillsammans eftersom ett av våra små nöjen är att dra varandra längs golvet.. I just nackskinnen..


--Hu så hemskt om fästingmedlet hamnade i  m a g a r n a  i stället för på skinnet, säjer matte och ryser..


Agneta för sin del har inget  e m o t  att ta hand om lilla mor ett dygn.. Men jag undrar vad hon säjer om att ha henne i  s ä n g e n  dessutom.. Lilla mor kan nog svårligen tänka sej att sova nån annanstans..


--D e t, säjer matte med eftertryck, d e t  är Agnetas och Nellies huvudvärk.. Dom får komma överens om en lösning om passar dom båda två..


Igår kväll var matte på  k a l a s  och idag hörde jag att hon jämrade sej i badrummmet.. Den enda anledning hon har att jämra sej i badrummet är om hon finner att hon gått upp i vikt..

--Måttbandet törs jag inte ens   t i t t a  på, säjer hon med darr på rösten..


För många år sen hade matte gått upp ordentligt i vikt och bestämde sej för att göra nåt åt saken.. 12 kilo plockade hon bort på ett halvår, och den vikten har hon i stort sett hållit sen dess.. Ta och ge ett par tre kilon..


--Nu är det dags igen, matte, säjer lilla mor allvarligt.. Skala av kilona  n u  innan dom blir fler..


Matte håller med förståndiga lilla mor.. Hon ser nog för sin inre syn hur hon sväller upp till förskräckliga dimensioner.. Ungefär som deltagarna i "biggest looser"..


--Aldrig på tiden att nåt sånt ska ske, säjer matte bistert.. E t t  kilo i veckan i fem veckor, sen kan jag ställa upp på carwalken om så skulle vara..


--Kom ner på jorden, matte..

--Fnys, dubbelt fnys eftersom lilla Hallon också försöker sej på att fnysa..














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Lördag 27 april 17:24


  Jag tog en promenad i förgår nere vid Gedabjer  (Getberget) i närheten av Listers Huvud och fann att småbokarna har börjat slå ut.. Det har jag för övrigt redan berättat om..     Med det varma och soliga väder vi har idag lär det inte dröja...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 26 april 09:38


  I går gjorde jag en duktig promenad i skogen nånstans runt Listers Huvud.. Vädret var fint med sol och lagom vind och jag hade kameran med.. Ville väl fota  v å r e n  kantänka..   Jodå.. En och annan småbok hade börjat lövas..    För ö...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 25 april 09:49


  I går åkte jag förbi strandängarna, där Sweden Rock har sin spelplats, och  fann, att man redan börjat jobba där..    Då slog det mej: Det är inte ens två månader kvar tills det rockas loss här i Norje..   Alla vi norjebor  ä l s k a r  r...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 22 april 14:24


  Det händer faktiskt att solen skiner ett litet tag.. En, som  d å  passar på att hitta en varm och solig fläck, är lilla  herr Rönnerdahl: Jag förstår honom.. Och kallar bilden "Solkatt".. Riktigt fyndigt om jag får skryta lite..   Vad ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 20 april 10:18

  "På väg mellan två jobb" och "Buss och kram" är trevlighetsnoteringar som jag har sett på bussar här i trakten.. Det finns säkert fler, men dom har jag inte noterat.. Förr stod det alltid "Går ej i trafik" på bussar ur tjänst.. Det här nya blir m...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards