brimikshallon

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Om att inte bli ett fetto..

Av Kerstin Frithiof - 26 augusti 2014 11:35

    

--Vann du husvagnen, matte.. Inte för att vi  t r o r  att hon gjort det, men vi vill iallafall fråga..


--Nä, men nu slipper jag besväret med att sälja den.. Matte ser alltid glaset som halvfullt..


--Var har du varit idag då, matte.. Hundarna har saknat sin mänska.. Det känns alltid så tomt och ödsligt när inte hon är hemma..


--Har skjussat B. till doktorn.. Har ni haft tråkigt, vovvarna..


Inte har vi haft tråkigt. Man har aldrig tråkigt när man sover.. Sover man sen i  f ö r b j u d n a  soffhörn har man det riktigt mysigt..


Matte är inne på sin  a n d r a  fruktdag och vi ser på henne, att hon är hungrig..


--Ä r  det verkligen så viktigt för dej att midjan ska krympa nåra centimeter, matte.. Nåra  y n k a  centimeter..

Vi uppfattar inte matte som fåfäng i vanliga fall, men när det gäller centimetrar och kilon (eller iallafall  h a l v-kilon) är hon inte sitt vanliga jag..


Då får hon nåt  j a g a t  i blicken och börjar skala frukt och ta fram måttbandet..


Förklaringen kan vara, att matte för en trettio år sen hade flutit ut över sina bräddar.. Hon slutade väga sej vid 75 kilo.. Körde huvet i sanden och låssades som om hon inte var på väg att bli ett fetto..


Men  s å.. En vacker dag  (Det var den 19 september 1983)  fick det vara nog med onödigt ätande.. På fem månader gick matte ned till  h ö g s t  acceptabla 64 kilo..


--Aldrig mer, säjer hon bestämt.. Aldrig med kommer jag att tillåta mej att bli  f e t  igen..


Det är således för att matte inte bli ett fetto igen, som hon tar ett och annat tag med fruktdagar.. Följda av restriktivt ätande under lång tid..


Ja, ja.. Var och en blir salig på  s i t t  sätt..









 
 
Ingen bild

Eva

26 augusti 2014 17:56

Du lämnade väl inte ut några uppgifter om dig själv till tävlingen?
Det låter skumt, bedragare brukar ta kontakt på detta vis.

Kerstin Frithiof

28 augusti 2014 07:41

Nädå.. Det var Canal Digital som ringde och dom ville sälja sina tjänster.. Eftersom jag faktiskt funderat på att byta till dom var det ett bra tillfälle.. Jag fick parabolen med installation utan kostnad och alla kanaler till påseende i tre månader.. Också utan kostnad medan Robert avvecklas..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards