brimikshallon

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Kerstin Frithiof - 10 juli 2015 06:51

    

--Idag, matte, ska vi skriva om  k a k o r.. Och så ska lilla Hallon försöka få ut ett  b u d s k a p.. Snälla matte, se inte så  k o n s t i g  ut..  A l l a  har ett budskap.. Och precis  a l l a  gillar kakor..


Kakor är nåt som alla har utom vi.. Grannarna har alltid kakor hemma.. En del tillåmed  b a k a r  dom själva..

Hundarna har många gånger försökt få matte till att baka kakor, men det har aldrig lyckats..


--Varför är det så, matte.. Tycker du inte  o m  kakor..


--Alldeles för mycket lilla vovven.. Alldeles för mycket.. Skulle jag ge mej till att baka en plåt kakor skulle jag äta upp den samma dag.. Få ont i magen och bli fet.. Samma gäller hundarna.. Således bakar jag  i n t e..


-- K a n  du överhuvudtaget baka alls.. Lilla Hallon försöker manipulera matte till att ta fram bakdonen..


--Det tror jag väl att jag skulle kunna.. Dummare än att jag kan följa en beskrivning är jag inte..


Svansarna börjar lyftas och snålvattnet rinna till.. Kanske, kanske vi har lyckats få matte att baka nåra små goda kakor..


--Jag kommer aldrig att börja baka..  S å  karaktärsbefriad är jag inte.. Men jag kan sätta in en bild på ett bakverk.. Och det är inte jag som har bakat.. Bilden tog jag i en veckotidning..


 


Jaha.. Se men inte röra.. Vovvarna är grymt besvikna.. Tänk om matte hade bakat den här kakan i stället för att sno den ur en veckotidning..


--Ja, men det är väl  b r a,  vovvarna.. Den här kakan kommer alltid att finnas och ni kan titta ppå den precis när ni vill.. En riktig kaka hade vi för länge sen ätit upp..


Lägre kan knappast svansarna befinna sej..


Och nu kommer lilla Hallon till sitt  b u d s k a p: 


Det är mycket bättre att  g ö r a  i stället för att bara tänka.. Matte tänker ofta på skogen, men för det mesta stannar det vid tanken..


--G ö r  i stället.. Så fort tanken dyker upp så ta bilen och far i väg med vovvarna..


S å  lever alla hundar.. Så fort en tanke dyker upp så  g ö r  vi..

































































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards