brimikshallon

Alla inlägg den 1 april 2016

Av Kerstin Frithiof - 1 april 2016 09:47

    

--Det är konstigt, sa matte, att man kan bli glad av att träffa nån man inte kan prata med och som man inte har sett sen advent..


Hundarna tittar storögt på sin mänska.. Att inte kunna  p r a t a  är nog ett handikapp i mänskovärlden..


Och så förklarar matte:


--I höstas blev jag smått vän med en rund och glad tiggargumma, som brukade sitta utanför ICA och Systemet i Sölvesborg..


--Sen försvann hon och ibland undrade jag i mitt stilla sinne vart hon tagit vägen..


--Igår träffade jag henne på Lidl i Bromölla.. Det blev ett riktigt glatt återseende.. Förmodligen sa hon var hon varit i vinter, men  d e t  begrep inte jag..


--Du kan väl  l ä r a  dej tiggarspråket, matte.. Hundarna viftar entusiastiskt..

Då har du sysselsättning i många år..


Matte hade en kusin som hon träffade ganska ofta.. Elsie hette hon och dog för nåra år sen..


En gång fick matte en tjock ekplanka av sin kusin, och  d e t  är den bästa  s k ä r b r ä d a  hon nånsin haft..


 


Pelargonerna växer och frodas.. I krukan är det gräslök.. Både pelargoner och gräslök ska ut i det fria så fort det slutat frysa..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards