brimikshallon

Alla inlägg den 25 februari 2017

Av Kerstin Frithiof - 25 februari 2017 09:30

    

--Snälla, bara en gång till.. Matte huttrade i vinterkvällen, men lilla Hallon  h a d e   b e t s t ä m t   s e j:  Nu var det färdigkissat..


Och så blev det som det blev: I kallaste vargtimman  b e h ö v d e  jag igen, och för matte var det bara att palta på sej och traska ut..


Men min mänska tog igen sömnen med  r å g e.. Inte förrän halv nio vaknade hon, och  d e t  är nånting som inte hänt sen "Eldkvarn brann"..


Den sista klyschan gläfser lilla hunden fram  l å n g t  innan matte ens kommit på tanken att säja så..


Jag är nämligen en  l ä r a k t i g  liten hund, och lägger saker och ting på minnet.. För precis så brukar matte säja, när hon vill poängtera, att nånting skett för väldigt länge sen..


Solen skiner, snön smälter och bilrutorna börjar så smått tina.. Matte glömde nämligen att sätta in bilen i går kväll.. I morse var den följaktligen höljd i ett isskal..


Agneta hade hört på radion, att Blekinge inte haft nån vinter i år.. Men  d e t  var för nåra dar sen.. Visst har vi fått ett tjyvnyp av vinterkungen dom sista två dagarna.. 


--Strunt samma, säjer matte och sätter hakan i vädret.. Om fyra dar är det  m a r s,  och då börjar  v å r e n..


--Och  k a t t v r å l e n,  fnyser lilla Hallon..


Nu måste en liten hund börja se sej försiktigt omkring igen.. Man kan aldrig  v e t a  var katterna sitter och lurar..


--Ah  d u,  säjer matte och låter precis som en skåning..


--Ta en  h u n d b i l d,  matte.. Ta en på lilla mor.. Eller möjligen mej.. Men  h e l s t  på lilla mor..

 

Så här söt var min lilla morsa när hon fått sitt rosa koppel..


--Vart tog  d e t,  vägen, matte..


--Det lämnade jag kvar hos lilla Nellie.. Det fick hon med sej.. Det och badlakanet jag svept om henne när vi for iväg..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards