brimikshallon

Alla inlägg den 3 maj 2017

Av Kerstin Frithiof - 3 maj 2017 13:21

    

--Var har du  v a r i t  hela förmiddan, matte.. Lilla Hallon är förtröden.. Hans mänska ska vara h e m m a.. Ingen annanstans..


--Jag  h a r  varit hemma, o mitt hjärtebarn, men jag har varit  u t o m h u s.. Jobbat och jobbat hårt i trädgårn..


Matte har tydligen  p å t a t  i många timmar.. Trädgårn borde snart vara klar, menar lilla Hallon..


Men min mänska såstår, att hon bara  b ö r j a t.. Många, många timmar återstår..


Det här arbetet tar  t i d.. Och det gjorde sticket också..


Det är nämligen så, att min mänska bitvis är  p e d a n t.. Säjer hon iallafall..


--Bitvis.. Vad är du dom andra bitarna då.. Lilla Hallon känner sej konfunderad..


--Tja, bitvis pedant, bitvis slarver och bitvis latmask..


Jaha, min mänska är således fullständigt normal..


Nån mera nattfrost har vi inte haft och snart ska matte gräva ner lökar och rötter och till sommaren får vi vackra blommor att titta på.. Och kissa på för den delen..


--In your dreams, säjer matte och blänger..  

Snart blommar den här skönheten igen.. Paradisbuske i juni förra året..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards