brimikshallon

Alla inlägg den 9 maj 2017

Av Kerstin Frithiof - 9 maj 2017 08:31

    

I alla år har matte samlat ihop mitt bajs och tagit med hem.. Jag har funnit mej i det, men aldrig begripit varför..


I morse samlade hon dessutom ihop mitt  k i s s.. Visserligen gjorde jag mitt bästa för att kissa så  n ä r a  murar och stolpar det bara gick, eftersom jag tyckte det var  s k ä m m i g t  att kissa i en  b u r k..


L i t e  fick hon emellertid ihop, och vad hon ska ha det till är jag  inte hund att  begripa.. Hon snodde in burken i en plastpåse och satte in den i  k y l s k å p e t..


--Jag ska ta med det till veterinären.. Jag har bett att få en grundlig undersökning av lilla Hallon, och det kan ju hända, att veterinär Lena kommer att fråga efter ditt kiss..


Givetvis lönar det sej inte att tala om för matte, att jag inte är det minsta intresserad av att gå till veterinären.. Jag lär få kasa med i vilket fall.. Det är inte  a l l t i d  det är en fördel att vara liten..


I går kunde inte matte påta.. Det var för kallt.. Dessutom kom det ett par duktiga regnskurar..


--Inte på långa vägar tillräckligt, säjer hon bekymrat..


Med vädret är det så här: Antingen skiner solen i flera veckor, och då blir det för torrt, eller så  r e g n a r  det i lika många veckor och då blir allting genomsurt..


En vår för ett oändligt antal år sen satt matte och hennes arbetskamrater och gottade sej i solskenet på en lunchrast.. Och mådde gott..


Då sa matte (som  s ä l l a n  missar tillfället att säja nåt dumt) så här: --Ja, det är bäst att passa på.. Det här är kanske den enda sol vi får i sommar..


Och så  r ä t t  hon fick.. D e n  sommaren var bland dom  v å t a s t e  nånsin..


I morse var det kallt i rummet.. Vi sover nämligen med fönstret på glänt matte och jag..


V i  borrade ner oss tillsammans så  v i  höll oss varma.. Frågan är hur det gått för fruktträden..

 
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards