brimikshallon

Alla inlägg den 9 juli 2017

Av Kerstin Frithiof - 9 juli 2017 08:51

    

--Jaha, det var dom bären det.. Sa matte och blängde sorgset på sina körsbärsträd..


Inte ett bär är kvar på träden.. En del ligger nerrafsade på marken, men träden är tomma..


Kajorna höll kalas i gryningen.. Det  v e t  jag för deras skrik och krax väckte både mej och min mänska..


Matte, som alltid tror det bästa om både folk och fä, fick för sej att kajorna höll flyglektion med sina ungar..


--Önskar dom kunde vara lite  t y s t a r e  mumlade hon och drog täcket över oss..

 

Jaha, det var  d e n  skörden det.. Som sagt..


--Är du besviken nu, matte.. Lilla hunden vet hur matte har glatt sej åt bären.. Dom skulle blivit mogna om nåra dar..


--Tja,  l i t e  kanske.. Det hade  varit värre om det varit  s n i g l a r  som förstört för mej.. D å  hade jag mått riktigt dåligt.. Kajorna  u n n a r  jag faktiskt ett skrovmål.. Nästan iallafall..


Det är igenmulet och ganska svalt ute.. Det var skönt att gå morronrundan.. Det tyckte både mänska och hund..


Det är länge sen vi var i skogen.. Det har antingen varit för varmt eller så har det regnat.. Dessutom är matte rädd att hennes lilla hund ska bli  o r m b i t e n..


--Är du inte rädd för att bli ormbiten själv, matte.. Lilla Hallon tycker det är märkligt, att hans mänska inte verkar bry sej så värst mycket om ormar för egen del..


--Jag är mycket räddare för diverse småkryp.. Igår hade jag fått en  h ä s t f l u g a  innanför kragen, och  d e t  var rena skräcken..


--För övrigt såg jag på TV, att de absolut farligaste djuren på vår planet är  m y g g o r.. Som kan sprida dödliga sjukdomar..


--En sån tur, att vi inte har såna skräckmonster här i Norje, du matte..


--Ja plutten.. En sån tur..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards