brimikshallon

Alla inlägg den 7 september 2018

Av Kerstin Frithiof - 7 september 2018 06:48


Bilen servad.. Dyrt, men inte så dyrt som jag befarade.. Tänk om jag kunde säja samma sak om tandläkaren nästa vecka..


Värmen håller i sej.. Tjugo grader och mulet och klockan är bara sju..


"Bara" sju, och jag som har varit uppe sen halv sex.. Det är ju själve fabian att jag inte kan sova lite längre på morgnarna.. 


Jag har blivit inbjuden till att spela wordfeud och ett annat spel, som jag inte kan erinra mej namnet på.. 


Naturligtvis tackade jag glatt och tacksamt "ja", men hur det ska gå till kan jag inte begripa.. Man gör det förmodligen på datorn eller telefonen, för jag kan inte tänka mej att man anlitar Post Nord..


Spännande ska det iallafall bli..


Bara det inte är nån slags  s t r a t e g i s p e l.. D e n  sortens verksamhet tror jag mej inte ha begåvning för..


Gjorde en reflexion härom dan.. Jag kom på, att det sällan går en vecka utan att jag lär mej nåt nytt.. Just nu är det anrättandet av kimchi som gäller.. I onsdags satte jag in anrättningen i kylen för att mogna.. 


Stora höstrabaldert närmar sej.. Då ska väggar och golv tvättas och badrummet desinficeras.. Fönstren lejde jag bort i somras, så dom struntar jag i.. 


Jag tycker  i n t e  om att städa och feja.. Är hellre utomhus eller sitter med en bok..


Har för övrigt läst klart Anna Karenina.. Har någonsin ett krackelerande förhållande beskrivits så knivskarpt.. Rent kusligt..


 

Jag gillar inte illustrationen på omslaget nåt vidare.. Jag tycker det ser ut som nåt som passar bättre på en flickbok.. Eller veckotidningsberättelse,,













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards