brimikshallon

Alla inlägg den 22 mars 2018

Av Kerstin Frithiof - 22 mars 2018 09:50

     

-Du trycker för  l ö s t,  matte.. Lilla hunden har noterat att hans mänska precis bara  n u d d a r  knapparna på tvättmaskinen, och följaktligen har räkneverket kommit i otakt..


Och mänskan till att trycka.. Hårt och rejält.. Och si (bibeluttryck igen) plötsligt gick både maskin och räkneverk igång som dom skulle..


I natt har  det snöat.. Inte mycket.. Bara så att det är vitt på marken.. Och det lilla vita håller som bäst på att töa bort..


Hund och mänska har den senaste veckan utkämpat en viljornas kamp på nätterna..Lilla Hallon har väckt matte och förklarat, att han varit  d ö e n d e  av hunger.. Och matte har istadigt vägrat att ge honom mat..


I stället har hon hystat ut lilla hunden i hallen och smällt igen dörren..


Inte har det hjälpt, att jag har förklarat, att jag inte bara är hungrig.. Utan allt det andra också.. 


--Du har både fått mat och gjort vad du ska, både fast och öst.. Matte har låtit riktigt ilsken..


Natten till igår stod sista slaget.. Sorgligt nog var det inte lilla Hallon som vann..


Inatt har jag sovit hela natten.. Striden är över..


Matte är minutiöst noga med att ge mej min medicin, och tack vare det mår min mage bra.. 


--Ta en  f i n  bild, matte.. En riktigt fin..

 

Äsch...









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards