brimikshallon

Direktlänk till inlägg 8 juli 2019

Full fart..

Av Kerstin Frithiof - 8 juli 2019 16:06


Idag har här varit full fart, och puh, så trött jag blev..


Agneta ringde i morse, och ville bjuda på sill och nypotatis till lunch.. Hon hade skördat gräslök i myckenhet.. Nypotatis har hon också i landet, och sill hade hon fiskat under seglingsveckan.. (Det där sista var lögn förstås för det stod Abba på burken).. Och det var inte  h o n  som ljög)..


Sjukgymnasten kom på förmiddagen och lärde mej ett nytt träningsprogram.. Samtidigt varnade hon mej för att ta i för mycket, vilket är precis vad jag gjorde i går.. Så resten av den här dagen vilar jag..


Och så kom snickaren och satte upp trappräcket utanför entredörren, och samtidigt med honom kom rörmokare Johan och rensade avloppet till vasken..


Alltså rena rama motorvägen genom huset under ett par timmar på förmiddagen.. Sen kroknade jag och fick gå och lägga mej..


Det var tur att Agneta var här för hon tog hand om hantverkarna i mitt ställe.. 


Agneta var kvar ett tag till innan hon försvann till Extra i Mjällby.. Där köpte hon kål och tänker bjuda på kålpudding i morron.. Jag har erbjudit mej att hacka kålen i morron förmiddag.. Jag tror jag bryner den också..


Jag har för övrigt avbeställt kommunmaten ända till fredag.. 


Bilen fick sej en motionstur till MJällby med Agneta.. Den startade direkt.. 


Ett gammalt talesätt från min vilda hembygd: Antingen är det härponsnärp eller hösomfjös..


Ordspråket passar på min tillvaro just nu.. Översättningen får läsaren klara själv..














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Fredag 26 april 09:38


  I går gjorde jag en duktig promenad i skogen nånstans runt Listers Huvud.. Vädret var fint med sol och lagom vind och jag hade kameran med.. Ville väl fota  v å r e n  kantänka..   Jodå.. En och annan småbok hade börjat lövas..    För ö...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 25 april 09:49


  I går åkte jag förbi strandängarna, där Sweden Rock har sin spelplats, och  fann, att man redan börjat jobba där..    Då slog det mej: Det är inte ens två månader kvar tills det rockas loss här i Norje..   Alla vi norjebor  ä l s k a r  r...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 22 april 14:24


  Det händer faktiskt att solen skiner ett litet tag.. En, som  d å  passar på att hitta en varm och solig fläck, är lilla  herr Rönnerdahl: Jag förstår honom.. Och kallar bilden "Solkatt".. Riktigt fyndigt om jag får skryta lite..   Vad ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 20 april 10:18

  "På väg mellan två jobb" och "Buss och kram" är trevlighetsnoteringar som jag har sett på bussar här i trakten.. Det finns säkert fler, men dom har jag inte noterat.. Förr stod det alltid "Går ej i trafik" på bussar ur tjänst.. Det här nya blir m...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards