brimikshallon

Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 8 januari 2020 09:22


Jag måste medge, att jag alltid varit lite  b l y g  för, och samtidigt  n y f i k e n  på, mänskor, som ser annorlunda ut än jag själv gör.. Detvillsäja blek och avlång..


Däremot har det varit, och  ä r,  mej främmande att  v ä r d e r a  nån efter utseende.. För mej får mänskor vara vita, svarta, gula, randiga eller rutiga.. Dom får ha vilken  r e l i g i o n  dom vill och vilken  s e x u e l l   böjelse dom är födda med.. Så länge dom har förstånd att veta hut.. 


Alla har dom ett värde.. D e t  har jag alltid trott, men nu vete katten om jag  håller med om det längre..


Jag anser tillexempel att  j a g,  och såna som jag, är värdefullare än barnamördare.. Och till den kategorien räknar jag knarkhandlare och andra som "förför dessa våra minsta".. För att sedan skjuta ihjäl  a n d r a  barnamördare, när dom inte längre håller sej på mattan.. Inte bara barnamördare.. B a r n  också.. Som dom först förfört och utnyttjat..



Jag ifrågasätter Donald Trumps och hans muslimska kollegors värde i allra högsta grad.. Tala om att mörda..


(Man skulle kanske införa nån slag  p r o v  för att få ett värde.. Nån slags  v ä r d e k ö r k o r t)..  


Jo, till nåt annat, inte så kusligt, men inte desto mindre obehagligt:


Jag tittar en hel del på TV-reklam, och  d ä r  kan man inte undgå att lägga märke till en märklig vinkling.. Jag skulle vilja kalla fenomenet  o m v ä n d  rasism.. 


I praktiskt alla inslag verkar det vara obligatoriskt med en  f ä r g a d  person..


Vore  j a g  färgad skulle jag känna mej kränkt av den här "pedagogiken".. Ungefär som "Titta en färgad.. Hen ska vi vara snälla mot"..


Inte handlar det om  j ä m l i k h e t  inte..



För övrigt finns det  m y c k e t  annat att erinra mot TV-reklam, men  d e t  tar vi en annan dag..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards