brimikshallon

Alla inlägg den 11 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 11 januari 2020 10:12


"Smaken är fårskallig", sa vi i ungdomens dar.. Det var väl en förvrängning av danskans "Smagen er forskillig" (reservation för stavning)..


Vi, små snobbar, hade rätt iallafall.. Smaken  ä r  fårskallig..


Ta det här med  k a f f e  tillexempel.. 


Hela hösten gick jag och gnällde över att kaffe numera bara smakar  h ö..


Sen bytte jag kaffesort och dängde på med rejäla skopor kaffe.. Och  v i p s  blev kaffet gott igen.. För att i dagsläget smaka  h ö.. På  n y t t..

 

Jag börjar misstänka, att det inte är hos  k a f f e t  man ska söka felet.. Utan hos  b r u k a r e n  (förfärliga ord, som smakar vårdtagare)..


Jag skulle kanske skaffa en apparat, där man stoppar in en liten kaffeampull, för att få färskt och gott kaffe..


Men ju färre apparater jag har desto bättre mår jag..


Att dricka  t e  istället är förstås en annan möjlighet..


För snart 20 år sen köpte jag en krukväxt, som jag inte vet vad heter.. Den har genomgått en del öden, den såväl som b r u k a r e n.. (Nja, det är kanske  v ä x t e n,  som är brukare).. Den har vissnat blad för blad, och kommit upp igen.. 



Just i dag, vid morron"kaffet" upptäckte jag ett nytt litet skott.. Alltid finns det  n å t  att bli glad åt..

 































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards