brimikshallon

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Hundmöten på morronkvisten och matte i valet och kvalet..

Av Kerstin Frithiof - 23 februari 2012 09:09

Ytterst egendomligt:

Satt och skrev med dom här  j ä t t e s t o r a  bokstäverna, var nu  d o m   kom ifrån, och då försvann plötsligt alltihop!! Poff, så där bara.. Jag misstänker att matte varit framme och fingrat på datorn.. Hon är lite klåfingrig nämligen.

Idag på kisserundan träffade vi två trevliga små hundflickor Tindra och Molly.. Jag kände mej riktigt stor i jämförelse med dom här töserna.. Stor och stark och  m a n l i g..

Sen mötte vi en schäfer och då försvann "storhetskänslan" .. Den bara krympte ihop.. Och jag brydde mej inte ens om att bjäbba på bjässen.. Halloj!! Märkte ni:  bjäbba på bjässen .. Visst  h a r  lilla Hallon en litträr ådra.. Det är inte många som kan skriva allittererad vers, men jag kan... Jag önskar matte lät bli att se så försmädlig ut..

Matte förresten:

Hon har ännu inte vågat tredje försöket att trycka sej in på släktforskarprogrammet.. Hon står i valet och kvalet. Ska hon kavla upp ärmarna och trycka sönder datorn eller ska hon strunta i alltihop? Och ringa och säja upp deltagandet i kursen. Som lilla Hallon ser saken så kan det kvitta vilket hon gör.. Utskämd är hon i vilket fall som helst..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 8 april 18:35

  Denna eftermiddag var helt fantastisk.. Varmt och skönt var det, och solen sken.. Folk gick omkring i skjortärmar och kortbyxor och allt var så underbart det bara kan vara en tidig vårdag..   Vårens första tulpan slog ut på min sydsida:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards