brimikshallon

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Kerstin Frithiof - 15 april 2012 07:42

Gissa nåt!!  Lilla Hallon har varit i tidningen  i g e n .. I en  s t o r  rikstäckande tidning den här gången och varken matte eller hunden visste om det... Inte förrän en grannfru berättade det för matte och gav oss ett foto som också var i  tidningen. Fotot har matte klistrat upp på kylskåpsdörren..

--Kylskåpsdörren.. d ä r  passar du bra ditt lilla matvrak, sa hon och kladdade och limmade.. Fnys..


Tänk, lilla Hallon har blivit en riktig cellib.. selibri...

--Lilla Hallon kan inte  s t a v a , säjer matte och hissar upp ögonbrynen så långt det går.. Och för övrigt, säjer hon, gör man anspråk på att vara en celebritet så får man åtminstone kunna det.. Stava till märkvärdigheten i fråga, säjer hon.


Det är konstigt.. Alltid, alltid ska matte få sista ordet i våra dispyter.

--Det är för att jag är mänska och mänskor är mer  v ä l t a l i g a  än hundar, säjer hon.-- Och dessutom är det jag som betalar för maten.. (Vad nu  d e t  har med saken att göra).


Igår när vi gick förbi Müllers hus stod han och hälsade på mej med glad svans och väldigt dova skall. Jag tror han blev lite glad att se mej. Jag svansviftade också och skällde lite jag också.. --Skrek, sa matte..

Jag kan väl inte hjälpa att min röst ligger lite högre än Müllers. För övrigt får  t e n o r e r  bättre betalt på operan än basar. Så det så.. Dessutom  s k r i v s  det mer om tenorer i pressen..

--Nu får du ge dej, fnyser matte. --Du har ju drabbats av högfärdsvansinne..

Fast lilla imperator romanus Lampone föredrar att säga  h y b r i s ...

--Ta dej nånstans, avslutar matte samtalet och går iväg för att dona med sitt..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards