brimikshallon

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Kerstin Frithiof - 28 september 2012 08:20

Vi vaknar betydligt senare nu om dagarna.. Så sent som vid sjutiden börjar matte slå upp ögonen.. Lilla hunden sover ytterligare en liten stund medan matte gör sej iordning att möta dagen..

Efter en stund går matte och väcker mej, drar ifrån gardinen och lyfter ner mej på golvet..


--Eländigt bortskämda hund, kan han inte  h o p p a  ner, menar kanske nån..


Nä, det är just det. Lilla Hallon är ingen hoppare.. Ner går väl an, men då plaskar det till så illa dant, att matte blir rädd att jag skadat nåt.. ( Mej själv då.. Inte golvet..)


Ja, sen går dagen med måltider, promenader och vila.. Matte är betydligt mera i farten.. Ofta hemma, men ibland nån annanstans..


Imorse träffade jag Müller igen.. Vi sprang omkring och lekte en liten stund.. Men ärligt talat var jag mer intresserad av Müllers mänska.. Han hade nämligen  g o d i s  i fickan..

Tror nån att  j a g  fick smaka.. Ånä, det hjälpte inte hur mycket jag än fjäskade..

När jag inte kunde låta bli att sno runt och tigga tröttnade matte och tog mej hem.. Och muttrade nåt om att skämma ut oss..


Egentligen var matte  g l a d  att jag träffat Müller och i alla fall fick  n å n  motion.. Hon har nämligen fortfarande ont i fot och ben och anser sej vara justerad.. Vad  d e t  är har jag ingen aning om. Men det är nog inte så trevligt att vara justerad eftersom det innebär linkande och jämmer..


Det är väl för att lilla hunden ska slippa bli justerad som matte  l y f t e r  honom ut sängen i stället för att insistera på att han ska hoppa själv..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards