brimikshallon

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Kerstin Frithiof - 26 februari 2013 09:25

--Hoppas, hoppas, sa matte för en stund sen när hon avslutat ett samtal med sin syster på sjukhuset..

-- Vad är det du hoppas, matte.. Hundarna tittar på matte med allvarliga ögon..

--Hoppas, hoppas min syster blir bra och kan komma hem snart.. Inte ännu.. För fortfarande är hon mycket sjuk och har mycket ont, men kanske, kanske om en tid..

--Hon är i alla fall betydligt piggare än för en vecka sen..  För att inte tala om för en 10 dar sen..


Matte och hennes systerson delar "vårdnad" om systerns missar.. Svante är ute mesta delen av dan, men matte är noga med att få in honom när det börjar mörkna.. Tilda trivs bäst inne..

--Det är för kallt ute för kattdamer med tunn päls, säjer hon förnämt och sätter sin lilla nos i vädret..


Aslan  f å r  inte gå ut ännu.. Han är inne och  ä t e r  i stället.. Äter och leker.. Matte får klia honom i nacken och stryka honom över ryggen, men när han ser hennes hand gör han ett litet hopp bakåt..

--Han måste lära sej, att i det huset han nu bor, innebär mänskohänder godhet och trygghet, säjer både systern, matte och systerbarnen och deras barn.. Alla stora djurvänner..


Den hemska  i s e n  på gatorna här i Norje har börjat försvinna.. Lite i taget.. I morse halkade igen av oss och ingen av hundarna åt snö eller is heller.. Matte är noga med att vi inte ska göra det.. --Usch, säjer hon.. --Usch, vovvarna kan bli sjuka om dom äter på gatan..


Att bli sjuk är nåt jag  i n t e vill.. När jag var yngre hade jag upprepade urinvägsinfektioner, men det verkar som om veterinär Åsmund lyckats få bukt med dom..


Lilla mor har vad jag vet aldrig varit sjuk.. En riktig liten krutis är vad hon är, min lilla morsa..

Säj bara inte emot henne...












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards