brimikshallon

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Kerstin Frithiof - 7 april 2013 08:11


Lilla Hallon önskar alla därute i vår Herres hage en riktigt god söndag.. Lilla mor och matte instämmer..


Frågan är om  v å r  söndag blir så god som önskvärt är.. Det samlas tjocka, mörka moln på himlen och vad  d o m  innehåller kan man aldrig veta.. Hotfulla ser dom i alla fall ut..


--Bara det inte börjar snöa, huttrar matte och drar koftan tätare omkring sej..


Igår fick matte ett mejl från en gammal klasskamrat, som hon umgicks mycket med under en period i ungdomen.. Klassisen hade läst min blogg om mattes kokböcker, och tänk,  h o n  hade  fått samma tjocka kokbok när  h o n  gifte sej..


--Frågan är, säjer matte fundersamt, frågan är om det inte var väldigt  m å n g a  unga par som fick Stora kokboken i lysningspresent när det begav sej.. J a g  har haft enorm nytta av den.. Det lilla jag kan om matlagning har jag lärt i den boken..


Nu tycker inte  j a g  att det är så lite matte kan om matlagning.. Eftersom jag och lilla mor får slicka tallrikarna har vi konstaterat, att matte lagar  g o d  mat.. Så pass god att det är värt att göra sej till tjuv för att få en smakbit..


Nu är det ju inte jag, som hoppar upp på bordet eftersom hoppande inte är min starka sida.. Om inga stolar är utdragna kan inte heller lilla mor ta sej upp..

Men om nån stol är bara aningen utdragen och det bara finns aningen mat kvar på bordet  d å  tar sej lilla  mor upp och äter rent.. Och alldeles dödstyst är hon medan hon håller på.. Matte hör aldrig knyst.. 

Hon är beundransvärd min lilla mor..

Ännu mera beundransvärd vore  hon om hon delade med sej..


--I morron blir här aktivitet, säjer matte.. Om det inte har snöat förstås..


--Jaha, vad ska ske då, frågar hundarna..


--Jag ska tvätta bilen, säjer matte.. Och så ska jag dammsuga i huset och skaka trasmattorna..


(Det är kanske på tiden)





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards