brimikshallon

Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Kerstin Frithiof - 6 mars 2015 08:00


Det var  i n t e  lilla mor som var med på dammkortet.. Det var  j a g.. Matte är ibland lite virrig, men det förlåter vi henne.. Hon är  v å r  mänska och nån annan vill vi inte ha..

Av Kerstin Frithiof - 6 mars 2015 07:36

    

--Tänk, matte, det var inte alls så svårt att sätta bilder i bloggen som du trodde det skulle vara.. Är du  g l a d  nu..


Lilla Halllon gläder sej med sin mänska.. Lilla  m o r  ser däremot så full i sjutton ut, att vi inte kan låta bli att fråga vad  h o n  sitter och småsväller åt..


--Visst, säjer hon, visst måste ett foto vara  g e n o m t ä n k t  och  v ä l k o m p o n e r a t, säjer hon oskyldigt..


--Givetvis.. Matte håller ivrigt med.. Men, lilla sötnos, jag håller precis på att  l ä r a  mej.. Ibland blir det lite snett, men det är  b a r n s j u k d o m a r..


--Du vet, matte, fortsätter lilla mor, det där kortet där jag sitter på mattan och ser söt och ljuvlig ut.. D e t  fotot är inte så välgenomtänkt.. Komponerat, okej, men välgenomtänkt.. Suck..


Matte blir alldeles bestört.. Just  d e t  fotot är hon smått stolt över..


--Jo,  s e r  du inte att det är  d a m m  under soffan.. Lilla mor fryner på sin lilla nos.. Massor med damm..


Poff.. Luften går ur matte för ett ögonblick.. Sen tar hon upp den kastade handsken..


--Kan väl hända, men  d e t  har ingenting med fotograferande att göra.. För övrigt är det  h u n d h å r  på mattan.. Och eftersom jag just har vårstädat är både damm och hundhår borta.. Iallafall för den närmaste tiden..


--J a g  tycker det är ett fint kort.. Lilla Hallon försöker trösta matte, som, ärligt talat,  i n t e  ser direkt skamsen ut.. Har man hundar och inte är särskilt intresserad av att städa  b l i r  det både damm och hundhår lite varstans.. Och kortet  ä r  fint..


--Ska du ta flera kort, matte.. Nu har lilla mor glömt sitt försmädliga inpass, och är som vanligt angelägen om att vara till lags..


--Jag ska ta massor med kort och jag ska  l ä r a  mej mer och mer för vartenda kort jag tar.. Det känns som om jag just har fått en hobby..


--Var ska du förvara alla korten.. Hundarna ser för sin inre syn ett hus proppat med kort..


--Jag ska bara behålla dom som jag tycker är bra, och dom ska jag förvara i datorn.. Dom som är  r i k t i g t  bra, med eller utan damm, ska jag skicka ut i rymden.. De´ni..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards