brimikshallon

Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Kerstin Frithiof - 3 maj 2016 07:55

    

En gång för länge sen (runt MM för att skriva som Caesar) fick matte nåra gullviveplantor av mattanten i Ringamåla..


Detta hände, o mitt hjärtebarn,  i n n a n  matte blivit trädgårdsintresserad, och hon påtade ner plantorna, lite slött så där, under ett av körsbärsträden..


Numera gläder hon sej enormt varje vår när gullvivorna blommar under körsbärsträdet.. D e t  har tack och lov inte satt blom ännu.. Det är frost på nätterna och risken är att skörden uteblir om blomningen kommer igång för tidigt..


 


I  morse vaknade jag lika tidigt som matte, och såg till att få följa med henne ut i köket.. Badrummet fick jag inte följa med in till dock.. Och inte fick jag nåt extra gott heller..


I kväll är matte bjuden på middag hos E och K.. Hon har inga blommor att plocka med sej så hon får fundera ut nåt annat.. Hon har hela dan på sej..


Det kommer att bli en vacker dag.. Varm och vacker.. Gräs och ogräs kommer att växa och matte kommer att fortsätta att linka..


--Bekymrar det dej, matte.. Hundarna tycker att matte ser fundersam ut när hon tittar på sitt gräs och sina rabatter..


--Mja,  b e k y m r a r  är väl att ta i, men jag är sugen på att sätta igång.. Väldigt sugen..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards