brimikshallon

Alla inlägg den 16 augusti 2016

Av Kerstin Frithiof - 16 augusti 2016 08:21

    

--Har handlingsförlamningen släppt nu, matte.. Hundarna  t y c k e r  nog att matte verkar vara mera  i  g å n g,  liksom..


--Jo då.. Den är  n ä s t a n  borta.. Jag har bland annat lagt in  g u r k a,  nåt som jag inte gjort sen min mänska levde..


--Han gillade att  o d l a.. Allt möjligt odlade han.. Oftast  k o n s t i g h e t e r,  som han tyckte det var spännande att försöka få att växa, men  r i k t i g a  grönsaker också..


--Min mänska odlade och jag kokte in.. Riktigt gammaldags arbetsfördelning med andra ord..













 


Matte  k o k t e  inte gurkorna.. Hon bara  p l a c e r a d e  dom i en gryta med salt och vatten.. Sen skivade hon dom och rörde ner skivorna i socker, ättika och senap i ett par gamla lerkrukor, som hon använde på den tid det begav sej..


Nu står hela härligheten i matkällaren och ordnar till sej, tillsammans med likörbrygden hon och G. satte till för nåra veckor sen..


Den här sysselsättningen intresserar hundarna föga eftersom vi inte äter inlagd gurka.. Lika lite som vi dricker likör..


För övrigt började vår mänska på att rensa gångarna i går.. Och så hann hon med att snygga till en  h a l v  rabatt innan hon kroknade..

   


--Det  h ä r,  säjer matte belåtet.. Det här är en mycket  b r a  bild.. Den visar  f ö r e  och  e f t e r  på samma gång..


--Så då är du på G igen då, matte.. Hundarna menar, att, i så fall, bör en skogspromenad ingå i konceptet..


--Du sätter aldrig ut andra skiljetecken än punkter och komman, matte.. Dom sistnämnda  g ö s s l a r  du med.. Är du  s ä k e r  på, att du sätter ut som på  r ä t t  plats..


--Nä, säker kan man inte vara på nån ting.. Jag är iallafall säkrare än en klasskamrat från läroverket var.. Han satte ut dom efter  l i n j a l m å t t.. Fast det var kanske inte sant..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards