brimikshallon

Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Kerstin Frithiof - 1 mars 2016 09:32

    

--Idag, sa matte, ska jag göra nåt jag aldrig gjort förut..


Hundarna börjar överträffa varandra i vilda gissningar.. Ganska länge uppehåller vi oss vid  v i n t e r b a d n i n g..


Till slut får matte berätta för oss vad hon planerar..


Hon ska följa med en grannfru till PRO..


--M-men du skulle ju  a l d r i g  vara med i en pensionärsförening, matte.. Du har ju alltid sagt att det är att likna vid dödens väntrum..


--Tja.. I dödens väntrum befinner sej folk i min ålder, yngre med, i vilket fall som helst..


För ett par år sen hittade jag kyrkan.. Nu väntar PRO.. Vem vet, jag  k a n s k e  kan gå med i en dansklubb och lära mej tango också..


--När jag tänker efter, så finns det väldigt mycket man kan hitta på, men det gäller att få ändan ur vagnen..


Hundarna tittar med sund skepsis på sin mänska.. Allt klarar hon förvisso inte hur snabbt hon än skaffar ändan ur vagnen..


Ingen kan förneka att vår mänska än en entusiastisk begynnare.. Men allt blir förvisso inte färdigt.. Det är kanske så när entusiastiskt begynnande paras med dödssynden lättja..


 


--Apropå att sätta igång, matte.. Hur blir det med trollandet.. Erkänn:  D e t  tog slut nästan innan det börjat..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards