brimikshallon

Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Kerstin Frithiof - 13 mars 2016 08:09

    

--Det är  k o n s t i g t,  funderar matte.. Väldigt många här i landet är gamla, vithåriga och lite trötta..


--Däribland jag, tillägger hon..


--Väldigt många vill inte låssas  o m  att tiden har gått.. Man lever med stress och jäkt och det gäller att hinna med så mycket som möjligt.. Och att bli gammal finns inte på kartan..


--Stora delar av samhället, media tillexempel, väljer helt enkelt  b o r t  oss äldre.. Föredrar att inte se folk över 60.. Hur man kan undvika att se oss, vi som är så många, kan jag inte begripa..


--Och hur  v i  kan finna oss i att bli ignorerade,  d e t  är ofattbart.. 


--Känner  d u  dej ignorerad, matte.. Hundarna fattar att frågan är viktig..


--Nä, men det beror nog mer på mej själv än på samhället.. D e t,  (samhället alltså) skulle gladeligen strunta i mej, men nu är det så, vovvarna, att det alltid är  j a g  som har struntat i samhället..


--Jag är absolut inte folkilsken,  vovvarna,  inte alls.. Men i nio fall av tio väljer jag att umgås med mej själv  (o c h  vovvarna)..


--Jag går gärna bort och umgås, men går ganska fort hem igen.. Samma sak när jag nån gång bjuder andra.. Jag blir jätteglad när dom kommer och jag vill dom allt väl i världen, men, jag sörjer inte när dom går..


--Vet du vad  v i, tror, matte.. Vi tror, att det faktiskt  b e r o r  på att du är gammal.. Och har börjat bli lite  egen..

Och ännu har du egentligen inte  b e h ö v t  samhället..


--Minns du för ett par veckor sen. Du hade bihåleinflammation och damen i telefonen verkade vilja strunta i dej.. Minns du att du argt frågade om dom inte  v i l l e  ha patienter..


--Du lät dej inte ignoreras.. Alltså  f i c k  du komma till en läkare och få medicin..

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


--Sätt nu in en riktigt fin bild.. Sätt in en bild från havet..


 


En höstlig bild från havet.. Man ser Hanös karaktäristiska profil till höger långt bort..




















    


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards