brimikshallon

Alla inlägg den 22 mars 2016

Av Kerstin Frithiof - 22 mars 2016 08:57

    

--Jaha, sa matte.. Det var det, sa hon och hängde med huvet..


--V a d  var det som var.. Hundarna är förbryllade..


--Min mejlfunktion.. Den går aldrig att återställa eftersom jag inte vet vad jag ska säja till datorn.. Än värre är, att även om jag köper en  n y  dator, vilket jag snart  m å s t e  göra, kommer det inte att gå att sätta in nån mejlfunktion på den heller..


--M-men varför har det blivit såhär.. Hundara börjar så smått tycka  s y n d  om sin mänska..


--Det bara  b l e v..  Och eftersom jag inte själv har installerat funktionen och eftersom den mänska, som gjorde det, har flyttat utomrikes för gott och eftersom jag aldrig fattade, att jag skulle behöva lösenord för att komma in på min egen dator när den behagade koppla ur sej, och eftersom jag inte  f ö r s t å r  vad datorn frågar mej när jag försöker komma in, så sitter jag där med skägget i brevlådan..


--Igår frågade jag i en datoraffär och fick beskedet, att mejlande är för alltid uteslutet för min del.. Även om jag kommer att äga 4711 datorer..


--Är du  m y c k e t  lessen, matte..


--Nä, men jag känner en liten ilska..


Äsch..


Är det nån som minns mattes benjaminfikus.. Den som hon kapade i omgångar och matade med gössel.. Gösseln påtade hon förstås långt ner i krukan så att inte vovvarna skulle komma åt den.. Och det har vi  i n t e  gjort heller..


Lilla mor, som numera är lätt och slank, hade varit uppe i köksfönstret och krafsat efter gössel i pelargonkrukan härom dan.. Matte såg  s p å r e n..


Det konstiga är att det bara är på  e n a  sidan det kommer skott.. Trots att matte vrider krukan ett kvarts varv om dan..

 


Både matte och vovvarna följer utvecklingen med spänning.. Vi hoppas, att det ska komma skott  r u n t o m..


--Om det inte gör det, kastar du ut fikusen då.. Hundarna börjar så smått tycka synd om den..


--Inte heller.. Har jag skött om den sen början på 90-talet tänker jag fortsätta med det..


























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards