brimikshallon

Direktlänk till inlägg 21 juli 2017

Trubbel..

Av Kerstin Frithiof - 21 juli 2017 07:12

    

--Var har du  b i l e n,  matte.. Lilla hunden har inte sett den på ett par dar..


--Tja.. Det var så här:


--Under en liten tid har jag kännt  v i b r a t i o n e r  i ratten, och tänkte, att jag skulle få hjulen balanserade.. Åkte till en verkstad och fick jobbet gjort..


--Medan mekanikerna höll på med  d e t,  upptäckte dom ett annat och  s t ö r r e  fel..


--Iförgår lämnade jag in bilen och skulle få hämta den som i går..


--Inte klart igår.. Blir det inte klart idag kommer jag inte att få den på veckor, eftersom verkstan börjar semestern på måndag.. Mattes glas börjar sakta tömmas..


Men så lyser hon upp:

--Kan jag inte köra den förrän  e f t e r  semestern har jag ju sparat in en massa pengar.. Givetvis inte så det täcker reparationen.. Men iallafall..


Tröst för ett tigerhjärta.. Lilla Hallon tycker  s y n d  om sin mänska.. Nu kommer hon att vara totalt pank igen..


Matte har ett par goda vänner, som är betydligt mera på bettet när det gäller  v e r k s t ä d e r  än vad  h o n  är..


Denna hennes oförmåga, inte bara kostar henne åtskilligt, den får henne att känna sej  v ä r d e l ö s  också..


 

I går skördade matte sin  v i t l ö k.. Hon fick 15 stycken stora, fina..


I glädjen delade hon med sej.. Grannarna fick var sin.. Det ska grannarna mitt emot också få när dom kommer hem från sin semester..


På söndag börjar min mänska sitt årliga jobb i kyrkan.. Blomstersmyckning till att börja med..


Matte ska som vanligt ha hand om dom  v i l d a  blommorna..


Dikena är  f u  l l a  med vackra blommor.. Dessutom är det gott om vass på Vesan..


--Får jag bara  b i l e n  ska jag nog fixa blommor, säjer hon..


Men så slås hon av en tanke:

--Tänk om jag inte  f å r  den.. D å  kan jag inte ens vara med.. Nån annan får rycka in, och  d e t  blir inte lätt med så kort varsel..

 

Det här kommer kanske att vara det enda, som står till buds när matte ska förflytta sej under hela semestern..














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards