brimikshallon

Alla inlägg den 28 augusti 2017

Av Kerstin Frithiof - 28 augusti 2017 08:06

    

Enorma regnbyar och tillåmed åska.. D e t  var vad vi fick uppleva igår eftermiddag..


Åskan var aldrig  ö v e r  oss, men den strök alldeles i utkanten..


--Hur kan du veta  d e t,  matte.. Lilla hunden vet inte om han ska godta mattes åskbeskrivning utan vidare..


--Jag räknar sekunderna mellan blixt och dunder, säjer matte och sätter näsan i vädret..


"Räknar".. Jaha, då vet man ungefärligen hur rätt  d e t  blir.. Som häromdan när min mänska räknade sniglar och försökte klura ut hur många sniglar  e t t  av dom här djuren kan generera på tre år..


Matte hade inte full koll på nollorna (precis som vanligt) och fick avkomman att röra sej om årskilliga  m i l j o n e r  för mycket..


En bild på regnet i gatan försökte sej matte på iallafall:

 


Min mänska har fått en ettrig förkylning på halsen.. Egentligen skulle hon ha åkt till tandläkaren i dag på förmiddagen, men ringde återbud..


--J a g  är inte angelägen om att sprida mina virus, och tandläkaren är alldeles säkert inte angelägen om att få dom,

säjer matte och drar ett extra varv med lommeduken under näsan..


Lilla Hallon erinrar sej lite svagt, att  h a n  var hos veterinär Christopher och drog ut tänder i vintras.. En ytterst otrevlig erfarenhet..


Ja, själva  o p e r a t i o n e n  minns jag ingenting av, men jag var öm i munnen länge efteråt..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards