brimikshallon

Alla inlägg den 8 juni 2017

Av Kerstin Frithiof - 8 juni 2017 08:28

      

Igår var jag hos veterinär Lena och jag avskydde varenda sekund av besöket..


Och så har matte fått  d r o p p a r  som  hon ska droppa i mina stackars öron två gånger om dan i fem dar.. Och jag avskyr  d e t  också.. Innerligt.. Av hjärtat..


I morse träffade vi Hebbe med mänska.. Tänk, numera kan vi mötas  u t a n  att vråla och hota verandra till livet..


Apropå vråla och hota: Jag saknar lilla mor mer än jag kan säja..


 

Här ligger lilla mor och snusar i vår säng.. Jag bara  m å s t e  ta med en bild på henne..


Rockfestivalen håller på att braka loss på riktigt.. I går var det bara  f ö r f e s t e n..


Hur nån enda mänska (eller hund för den delen) kan tycka att det är trevligt att bo som packade sillar i tält eller husvagnar, kan varken matte eller lilla hunden begripa.. Och dessutom stå framför en scen och gunga..


Dessutom får dom betala  d y r t  för nöjet..


Kallt och blött är det också, men  d e t  tycks inte bekymra rockfolket det minsta..


Dom sista dagarna  r e g n  har gjort gott för växtligheten.. Nåt måste snart göras med trädgårn.. Den håller på att växa oss över huvet..


--Snart är den som i fornstora dar, säjer matte.. Då fick jag nästan  h u g g a  mej fram i den..


I går träffade vi en av våra invånare, som sällan kommer fram och hälsar: en av  i g e l k o t t a r n a  som har bott hos oss i många, många år..

 

Lilla Hallon är en hund, som har det bra.. Och det är så det ska vara..





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards