brimikshallon

Alla inlägg den 10 juni 2017

Av Kerstin Frithiof - 10 juni 2017 08:40

    

--D e t t a,  sa matte, detta är en mycket  g a m m a l  buske, sa hon..



Busken ifråga är en jasmin, som matte och hennes mänska fick första sommaren dom bodde i Norje..

Dom grävde upp en liten rot från mattes morfars stora jasminbuske..


--Du är allt glad i dina växter du, matte.. Lilla hunden konstaterar..


--Och i mina  d j u r,  tillägger matte och pillar lite i pälsen på mej..


Matte droppar mina  ö r o n  för fjärde dagen i dag.. Jag börjar  v ä n j a  mej..


--Ditt öra börjar bli  f i n t  igen, säjer matte belåtet.. Det är  d ä r f ö r  det inte är lika obehagligt att bli droppad längre..


Idag och i morron ska intensivbehandlingen fortsätta.. Sen ska jag bara ha droppar en gång i veckan i tre veckor..


--Det är allt bra gott, att det  f i n n s  veterinärer, säjer matte.. Vad skulle vi ta oss till utan dom..


Hmf..


Om en stund ska matte åka till stan och hämta sina nya glasögon och efter det ska vi hämta Agneta och fara till Nytorpet..


Matte har lagat kaffe, så det blir förmodligen grillning efter promenaden..


Rockfestivalen går in på sista varvet idag.. I finalen ska det bli ett experimenterande med symfoniorkester och rockstjärnor i skön förening..


--Hoppas vinden ligger på så jag kan höra  d e n  konserten, säjer matte..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards