brimikshallon

Alla inlägg den 12 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 12 april 2018 07:25

     

Tänk, igår eftermiddag blev jag frisk igen.. Iallafall  n ä s t a n  frisk.. 


Matte kokade ett hjärta, och gav mej.. Givetvis inte  h e l a,  men små bitar i den vanliga hundmaten, och jag lät mej väl smaka..


På morronen kunde jag knappt stå på benen, men på eftermiddagen var det ganska bra fart på mej.. Ända ner i tallet gick jag..


Hoppas.. Hoppas.. Vi hoppas så otroligt hett.. 


Det har varit kallt och  b l å s t  ett par dar, så mattes trädgårdsstädning fick gå i sta..


I stället städade hon  b a d r u m m e t.. Och i dag får rörmokarna komma och rensa avloppet till tvättstället..

 

--Jag begriper inte, sa matte argt, jag begriper  i n t e  varför badrummen i äldre hus ska vara så små och svårstädade.. Rent  i n v a l i d i s e r a n d e,  sa hon  ä n n u  argare..


Mattes duktiga och praktiska barndomskamrat U.. föreslog, att matte skulle städa lite  o f t a r e.. Då skulle det gå  l ä t t a r e,  sa hon..


Men min mänska  h o n  påstår, att hon inte är  b y g g d  för städning.. 


Frågan är vad hon  ä r  byggd för..


När jag var sjuk och soffliggande i går for matte och Agneta till Stiby för att titta på blommor..

   

Dom tittade lite på  m u r g r ö n a  också.. D e n  växten är det gott om nere bland avenbokarna..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards