brimikshallon

Alla inlägg den 15 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 15 april 2018 08:19

     

Lilla hunden traskar omkring i huset.. Lite planlöst sådär.. 


Matte är lika planlös hon.. Lessen och vilsen dessutom..


--Varför är du så lessen, matte.. Lilla Hallon finner ingen anledning till lessamheter..


--Jag är så lessen för att du inte mår  b r a.. För att du låg som mer eller mindre  m e d v e t s l ö s  hela eftermiddagen i går, och för att jag inte kan göra ett enda dugg åt det..


--Jo men det  k a n  du, matte.. Så här god mat har jag aldrig fått förr.. Dessutom tar du ut mej i natten hur trött du än är..


--Men i morse missade jag en rastning.. Matte hänger med huvet..


--Men då torkade du  u p p.. 


--Upp med hakan, matte.. Lilla hunden klagar inte på servicen..


Behöver lilla hunden tala om, att stämningen här hemma är synnerligen  d ä m p a d.. Jag förstår inte varför.. Men matte har en sorg hon bär på.. En mycket ofattbar sådan..

 

För två veckor sen var det snö.. Lilla hunden var  t v e k s a m  till att gå ut..


Snön är borta, men matte får  l y f t a  ut mej iallafall.. Benen bär inte riktigt längre..





Av Kerstin Frithiof - 15 april 2018 08:19

     

Lilla hunden traskar omkring i huset.. Lite planlöst sådär.. 


Matte är lika planlös hon.. Lessen och vilsen dessutom..


--Varför är du så lessen, matte.. Lilla Hallon finner ingen anledning till lessamheter..


--Jag är så lessen för att du inte mår  b r a.. För att du låg som mer eller mindre  m e d v e t s l ö s  hela eftermiddagen i går, och för att jag inte kan göra ett enda dugg åt det..


--Jo men det  k a n  du, matte.. Så här god mat har jag aldrig fått förr.. Dessutom tar du ut mej i natten hur trött du än är..


--Men i morse missade jag en rastning.. Matte hänger med huvet..


--Men då torkade du  u p p.. 


--Upp med hakan, matte.. Lilla hunden klagar inte på servicen..


Behöver lilla hunden tala om, att stämningen här hemma är synnerligen  d ä m p a d.. Jag förstår inte varför.. Men matte har en sorg hon bär på.. En mycket ofattbar sådan..

 

För två veckor sen var det snö.. Lilla hunden var  t v e k s a m  till att gå ut..


Snön är borta, men matte får  l y f t a  ut mej iallafall.. Benen bär inte riktigt längre..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards