brimikshallon

Direktlänk till inlägg 23 juli 2018

Dekoration av kyrkan..

Av Kerstin Frithiof - 23 juli 2018 07:25


Igår hjälpte Agneta mej att dekorera kyrkan inför vägkyrkeveckan. Ingen mänska kan förstå hur tacksam jag är.. Skulle jag gjort allt det här jobbet själv hade jag behövt hela dan.. Nu klarades det av på tre timmar: en och en halv till att plocka växterna och en och en halv till att pryda kyrkan..


Idag börjar gajdningen.. Som vanligt lär det inte bli så många besökare..


Det är fortfarande hett.. Ingenting blir gjort.. Man kan knappt  r ö r a  sej..


Följden av det här passiva sättet att leva börjar synas på vågen.. Ännu kan jag knäppa byxorna, men fortsätter det så här får jag passa mej för att äta så mycket som jag egentligen vill..


 

I fyra år har jag fyllt dom här vaserna med vilda blommor och gräs.. Vaserna är vida och höga så det går åt en del..


Agneta gjorde ett kanonjobb med vaser och odlade blommor, som hon piggade upp med vass och annat vilt och vackert.. Hon  k a n verkligen arrangera blommor.. Bättre än nån annan jag vet..


Igår, när vi precis hade färdat jobbet, kom det ett sällskap på åtta personer (en hel familj) och bad att få komma in..


Visst fick dom det.. Det äldre paret mindes sitt bröllop och sina föräldrars begravningar.. Sällskapet sjöng vackert till de sinas minne..


Det är när sådant händer som gör det så roligt med kyrkjobbet..


I dag börjar det på riktigt.. Jag ska som vanligt ha stickning och bok med mej.. Kameran också..




















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 25 april 09:49


  I går åkte jag förbi strandängarna, där Sweden Rock har sin spelplats, och  fann, att man redan börjat jobba där..    Då slog det mej: Det är inte ens två månader kvar tills det rockas loss här i Norje..   Alla vi norjebor  ä l s k a r  r...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 22 april 14:24


  Det händer faktiskt att solen skiner ett litet tag.. En, som  d å  passar på att hitta en varm och solig fläck, är lilla  herr Rönnerdahl: Jag förstår honom.. Och kallar bilden "Solkatt".. Riktigt fyndigt om jag får skryta lite..   Vad ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 20 april 10:18

  "På väg mellan två jobb" och "Buss och kram" är trevlighetsnoteringar som jag har sett på bussar här i trakten.. Det finns säkert fler, men dom har jag inte noterat.. Förr stod det alltid "Går ej i trafik" på bussar ur tjänst.. Det här nya blir m...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards