brimikshallon

Alla inlägg den 4 maj 2018

Av Kerstin Frithiof - 4 maj 2018 08:10

     

Igår blev det inget gjort i trädgårn.. Jag följde med Agneta och Svantepolk till skogen i stället, och sen var jag trött..


Nu  t r o r  jag faktiskt, att det var  b ä t t r e  för mig att vandra i skogen än att ligga med baken i vädret och rota i jorden.. Jag får ta igen det förlorade i dag..


Asterplantrna har  i n t e  vuxit.. Tvärtom: Åtskilliga har dött..


Grämer jag mig.. Inte heller.. Men jag  f ö r u n d r a s  en smula över min otroliga dumhet.. Spara de allra klenaste och ge bort resten.. Men  g r ä m e l s e  känner jag inte.. Det ligger liksom inte inom min begåvningssektor..

 


Jag funderar på att köpa en påse solrosfrön och en påse blåklint.. Blåklint skulle stå vackert mot summerwindrosorna..


I går kväll, när jag gjorde mej klar för sista kissrundan, och kom ihåg, att.. nej visst, det finns ingen liten hund att kissrunda med.. kom jag att tänka på, att det är 24 år sedan jag bodde ensam i huset sist.. Och så kommer det att förbli.. Jisses vad jag ska bre ut mej..


Jag får ta sällskap av fåglarna i trädgården.. Särskilt mycket tycker jag om den lilla rödhaken, som hålls i häcken..


Annars är det mest skator och alikor som hålls här..Och måsar och trutar eftersom det är så nära till vattnet..


Gräsänder är det gott om inne i byn.. Jag tror att de menar att häcka här eftersom de går två och två..



 

Nej, någon  n a t u r f o t o g r a f  är jag inte.. Man kan dock  s e  att det är en gräsand.. Eller...









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards