brimikshallon

Alla inlägg den 24 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 24 augusti 2018 08:07

Halleluja..

 

I sju år har jag haft karetan och idag var det  f ö r s t a  gången den gick igenom utan  n å n  som helst anmärkning..


Glad är bara  f ö r n a m n e t.. Jag kan tillåmed förlåta den för att den har en svängradie som ett gammaldags tröskverk.. Och för att det aldrig går att parkera  r a k t  med den.. 


Nu åker vi ett varv till..


"Vad är meningen med  l i v e t".. Ja, så håller man på och frågar ett antal kändisar i ett TV-program..


Och jag till att fundera.. 


Efter att ha vridit hjärncellen ett antal varv kom jag på, att meningen med livet ändå måste vara att  l e v a  det..


Så gott vi kan med dom förutsättningar vi har fått.. 


Frågan är om vi har nåt  v a l..


Det predikas och trumpetas mycket i dessa valtider.. En slogan som skallar högt är den om allas lika värde..


Jag säjer: Fel, fel, fel..


Inte bara i en förljugen teori.. I verkligheten också: Nog tusan är mina grannar och jag mera värda än ett gäng  b a r n a m ö r d a r e..












































































  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards