brimikshallon

Alla inlägg den 29 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 29 augusti 2018 08:57


Jag skrek rakt ut.. Aldrig har jag blivit så rädd.. Men allt löste sej.. Tack vare mina pinnsmala armar..


Det var så här:

Jag hade lite avfall att lämna på tippen.. Bland annat min gamla nattlampa..


Elektriska manicker ska dumpas i en särskild behållare, och laglydig som jag är letade jag redan på en sådan.. Den var  s t o r  och fylld till randen.. Jag fick  nästan stå på tå för att nå upp..


När jag slängde lampan följde  n y c k l a r n a  med..


Jag hörde hur det rasslade till bland skräpet.. 


Hur det var lyckades jag få syn på nycklarna.. Och sen krånglade jag ner en lång, smal arm och fick tag i dom..


Tack, gode Gud.. Lättnaden efter chocken fick mej nästan att kräkas..


På studs bestämde jag, att fortsättningsvis aldrig bära omkring nycklarna i handen.. Aldrig någonsin mer..

 

Det här är den enda nyckel till bilen jag  h a r.. Hade en till, men den snedklämde jag i bildörren första månaden jag hade den..


Den stora nyckeln går till hemmet, och vart den lilla går har jag glömt..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards