brimikshallon

Alla inlägg den 30 augusti 2018

Av Kerstin Frithiof - 30 augusti 2018 08:11


Satt och plockade på facebook och fick upp ett program för ringamåladagen, den som alltid infaller så här i början på hösten..


Till saken hör, att jag tillbringade mina sista sju yrkesverksamma år just i Ringamåla.. Och där trivdes jag alldeles utmärkt..


Det händer fortfarande att jag kan drabbas av "skogstokighet" och sätter mej i bilen och åker upp till storskogen i Ringamåla.. Naturen är så olik den i Norje..


 

Bilden är från min första termin uppe i storskogen.. Året var 1995.. Alltså.. Det är 23 år sen det togs.. 


Jag undrar ibland vart livet har farit iväg med dom här eleverna..


Anna, tredje från vänster på nedersta raden, är jag vän med på facebook, och hon bor numera i Skåne, är gift och har två barn.. Jag  t r o r  att hon är förskollärare.. Hon sätter in så vackra  k o r t  på fb.. Är hennes man månne fotograf..


Danne, fyra från vänster i översta raden, har jag träffat vid ett tillfälle vid kyrkan i Gammalstorp..  (Nä, han är inte präst.. Han gjorde nåt annat arbete där)..


(Jag konstaterar att jag har en flera nummer för stor kavaj.. Men så var man klädd för snart tjufem år sen)..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards