brimikshallon

Alla inlägg den 7 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 7 januari 2019 08:14


"Var plåga har sitt skri för sig, blott hälsan tiger still"..


Skaldade Erik Gustav Geijer en gång för länge sen..


Nu inbillar jag mej förstås inte, att han med plågoskri syftade på  g i k t j ä m m e r.. Hans tankar var givetvis mera åt det  h ö g s t ä m d a  och  a b s t r a k t a   hållet..


M i n  nattliga jämmer gäller inget högstämt och abstrakt.. D e n  gäller mina tår på vänsterfoten.. Fy fagerdala så ont det gör..


Jag har krupit till korset och ringt Vårdcentralen och dom ska ringa tillbaka om en halvtimme ungefär..


Det  l ä r  finnas medicin mot gikt, och jag ska be att få en rejält tilltagen flaska..


Tänk om dom säjer så här:

--Inget att göra.. Det blir  a m p u t a t i o n  jäms med  h a k a n..


Usch..


 

Det finns dom, som har det värre än jag.. Bonnen på OA:s teckning tillexempel..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards