brimikshallon

Alla inlägg den 28 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 28 januari 2019 08:24


Jag läser och förfäras:

 

Två viktiga böcker, som egentligen handlar om samma sak: Dom livsnödvändiga universa som finns i våra tarmar..


När jag läser dom här böckerna förvånas jag inte ett ögonblick över att jag fått gikt.. Kära nån som jag har misshandlat mina tarmbakterier..


La grande finale härom dan var den verkliga skräckchocken för mina små hyresgäster..

 

Aldrig mera sånt här, och aldrig mera mellanmålsmumsande och aldrig mer jag kommer att hoppa grönsakerna..


Faktum är att detta är vad alla mänskor  e g e n t l i g e n  vet, men man fortsätter att glufsa i sej onyttigheter, usch..


Det behövs tydligen en ögonöppnare typ gikt.. Eller magsår.. Eller depression..Eller diabetes..  Eller.. Listan kan, efter vad jag förstår, göras lång..


Så: Jag borde nog vara tacksam att jag  f i c k  en ögonöppnare.. Och  att det inte blev nåt  v ä r r e  än gikt.. 


I dag ska jag städa köket.. Både golv och skåpluckor är i behov av en makeover.. Frågan är om inte jag också behöver det..


Vädret är som vi i Sydsverige säjer "rälet"..


A bientôt.. Som fransmannen så vackert säjer.. (Det är inte mycket franska jag kan, men det lilla jag har en hum om stilar jag med.. Alltid kan det lura nån)..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards