brimikshallon

Alla inlägg den 10 juli 2019

Av Kerstin Frithiof - 10 juli 2019 18:27


Jag har känt mej lessen och liksom värdelös ett par veckor.. Det var så här:


Sista turen till Hanö i somras gjorde jag mej skyldig till en kriminell handling.. Jag stal ett skott från en pelargonplantering i hamnen..


Hela vintern har jag vårdat den lilla plantan med största omsorg och i början på sommaren satte jag ut den på trappan..


När jag kom hem från sjukhuset började jag undra vart skottet tagit vägen.. Ingenstans stod det att finna, men idag hittade Agneta det.. Växten hade överlevt både hetta och störtregn.. 


Visserligen var den ganska tilltufsad, men hade tillåmed satt en blomma.. 


Idag har jag planterat om växten och matat den med nåra nypor hönsskit..


Före.. Lite tilltufsad och svältfödd i sin trånga kruka..

  s


Efter: Omplanterad och ompysslad som i fornstora dar:

 

Nu håller vi tummarna att den ska må riktigt bra..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards