brimikshallon

Direktlänk till inlägg 26 februari 2021

Ut o c h in..

Av Kerstin Frithiof - 26 februari 2021 07:45


Jo då, jag har visat missen att det går att knuffa upp kattluckan, och jag har stått och skramlat med den en hel del.. Utan att röra missen, dock..


Idag har han gått både ut och in genom sin alldeles egna ingång.. Halleluja.. Måtte han  f o r t s ä t t a  med det också..


När han kom in var han väldigt smutsig på  m a g e n.. Varför, sa han inte.. 


Jag kollade iallafall att det inte var nåt som runnit ur bilen..


Och så skulle jag ta ett kort, men det gick han inte med på utan slank ner från köksbordet som en liten rännil:

 

Just nu har han fullt sjå med att tvätta magen ren.. 


Idag kommer medarbetarna från Mockfjärd och mäter upp min fönsterrad.. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 23 maj 13:58

  Kära nån.. Jag förstår varför många mänskor har slutat gå till tandläkaren..   Jag har precis varit hos tandhygienisten på regionens mottagning i Sölvesborg.. Mina tänder var i gott skick, och det enda som behövde göras var att skrapa bort l...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 21 maj 13:43

  Jag måste säja, att jag är nöjd med det jag hunnit med i trädgården så här långt.. Jag förtar mej verkligen inte, men trots det blir det en del gjort.. I går satte jag tillexempel tre paprikaplantor mot sydväggen.. Här blir det varmt och torrt, s...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 20 maj 08:45

  Tja, så var det med det.. Jag hade precis skrivit ett inlägg, och så.. poff.. försvann det ut i rymden,, Fan också.. Ett likadant skriver jag  i n t e .. Det blir för tråkigt.. Iallafall för  m e j..   Sommaren fortsätter.. Solen steker och d...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 18 maj 09:56


  Ett nytt moment har jag numera lagt till min morgonritual: Jag gräver upp åkervinda ur rosenrabatten.. Och när det är gjort är jag totalt slut.. Trött och svettig.. Dagens skörd   framför min goda spade, som, inom parentes sagt, är alldeles...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 17 maj 08:45


  Varje morron tar jag ett (nä,  m å n g a  ska det vara) tag med spaden i rosenrabatten, för under natten har det kommit upp mera åkervinda.. Detta vidriga ogräs, som sträcker sej lika långt   u n d e r  marken som över..   Detta är morgonen...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards