brimikshallon

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Kriminella matte..

Av Kerstin Frithiof - 20 februari 2013 08:16

Igår var matte rädd att inte hinna ut innan snöröjarna kom.. Alldeles riktigt: Det hann hon inte..

Infarten var blockerad av stora blöta, tunga snösjok i tiokilosklassen..

Matte blev så oresonligt arg så hon tog och spettade tillbaka snön ut i gatan och där slog hon sönder den med snöskyffeln..

Förfarandet var säkerligen  k r i m i n e l l t.. Men  m a t t e  kände sej stolt.. 

--Skulle göra om det igen, sa hon och torkade svetten ur pannan..


Hela gatan en bit från vårt är blockerad av s t o r a  arbetsredskap, som brummar och svänger..


--Tänk, sa matte.. Tänk, mina jättestora newfoundländare hade  a l d r i g  vågat gå förbi dom här enorma maskinerna..


D o m  nä.. Men  v i  små borders törs precis allt.. V i  är inte rädda för  n å n t i n g ..


--Skulle kanske inte skada med lite självbevarelsedrift.. Matte tittar menande på oss.. Särskilt på lilla mor, som nog inte skulle vara bangen för att försöka ge en  v a r g  på pälsen..


Matte var och hälsade på sin syster en stund i går.. Hon bättrar sej men är fortfarande  m y c k e t  sjuk.. Hon är i varje fall i goda händer och får bästa tänkbara vård och medicinering..

Mattes lättnad och tacksamhet är enorm..


Vi, små hundar, får säkerligen inte gå till skogen i dag heller.. Snön är för djup och det vore inte roligt att inte bottna.

Risken att inte  m a t t e  skulle bottna är minst sagt minimal.. Hon är rätt  r e s l i g  vår matte..
























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Söndag 28 april 09:34

  Nu ska jag berätta om min senaste fluga, och den har bitit sej ordentligt fast.. Wordblitz.. Och så vill jag berätta om några personer, som särskilt sticker ut tack vare att dom är så förbålt duktiga..   Först vill jag nämna G. i Sundsvall....

Av Kerstin Frithiof - Lördag 27 april 17:24


  Jag tog en promenad i förgår nere vid Gedabjer  (Getberget) i närheten av Listers Huvud och fann att småbokarna har börjat slå ut.. Det har jag för övrigt redan berättat om..     Med det varma och soliga väder vi har idag lär det inte dröja...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 26 april 09:38


  I går gjorde jag en duktig promenad i skogen nånstans runt Listers Huvud.. Vädret var fint med sol och lagom vind och jag hade kameran med.. Ville väl fota  v å r e n  kantänka..   Jodå.. En och annan småbok hade börjat lövas..    För ö...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 25 april 09:49


  I går åkte jag förbi strandängarna, där Sweden Rock har sin spelplats, och  fann, att man redan börjat jobba där..    Då slog det mej: Det är inte ens två månader kvar tills det rockas loss här i Norje..   Alla vi norjebor  ä l s k a r  r...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 22 april 14:24


  Det händer faktiskt att solen skiner ett litet tag.. En, som  d å  passar på att hitta en varm och solig fläck, är lilla  herr Rönnerdahl: Jag förstår honom.. Och kallar bilden "Solkatt".. Riktigt fyndigt om jag får skryta lite..   Vad ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards