brimikshallon

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Kerstin Frithiof - 14 januari 2013 07:37

--Det är måååndag morron och mina klor är ansade...

--Ja, men  d e t  var en trevlig sång, säjer matte förtjust.. --Det känns som jag vill stämma in..


--Vänta ska du få höra nåt ännu gladare..

--Nunc est bib... mff..


--Varför håller du för nosen på mej.. Jag ville bara sjunga en liten glädjesång..


--Jag trodde vi var  f ä r d i g a  med romarfjanteriet.. D u  är varken nån kejsare eller nån skald.. Du är bara en liten hund, en helt underbar liten hund, men ändå.. För övrigt går det alldeles utmärkt att sjunga vanliga  s v e n s k a  bonnasånger när man vill demonstrera sin glädje..


Jaha, jag som trodde.. Ja vad  t r o d d e  jag egentligen.. Matte har rätt.. Det är bäst att sluta med kejsarfunderingarna.. Det kanske slutar med att jag verkligen  b l i r   nån slags potentat.. Alldeles outhärdlig.. Som Caligula.. Eller Nero.. Eller Domitianus.. Eller..Listan är lång.. Allihopa var dom bindgalna.. Usch.. S å n  vill inte lilla Hallon bli..


Det är som sagt måndag och en hel vecka ligger framför oss.. Det är konstigt: En vecka verkar så lång när man har den framför sej.. Men oj, vad fort den går.. Det är bara ett andetag mellan måndag och måndag..


Kylan hänger kvar, men är inte outhärdlig som i Norrland där dom har runt tretti minus.. V i  har bara  t v å  så egentligen ska vi inte gnälla..

Det är matte som är vintergnällbenägen.. Hon är kanske  v i n t e r a l l e r g i s k ..





























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards