brimikshallon

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Kerstin Frithiof - 28 januari 2013 09:38

En sak har jag lagt märke till:

Blötsnö smakar alls inte lika gott som frusen snö..

Det konstaterade vi små hundar i morse när vi var ute och kissrundade..


--Så synd då, sa matte.. Jag, som tänkt hyra ut er till snösvängen..


Nu  t r o r  varken lilla mor eller jag att matte menade vad hon sa.. Hur mycket snö hade  v i  kunnat svälja i timmen..

Mattes uttalande var nog bara ett sätt att göra sej lustig på.. Mänskor  g ö r  så emellanåt..


Det har som sagt blötsnöat i natt.. Inte mycket.. Inte alls så att det gick oss till magarna eller så att det var svårt att komma fram i det blöta.. Och, som sagt, det smakade inget vidare heller..

Vi får hoppas att detta var det sista snöandet för i år.. Hundarna är nästan lika trötta på vintern som matte är..


Innan den här hemska kylan kom hade mattes lökar börjat sticka upp små anlag i rabatten.. Visserligen  t å l  lökar ganska mycket kyla, man frågan är om dom inte fått sej en ordentlig knäck..


Usch, jag börjar likna matte i mitt gnällande över vintern.. H o n  har lovat att sluta med  s i t t  gnölande.. Nu verkar det som om jämrandet har flyttat över till lilla Hallon i stället..

Vem vet, det kanske lever sitt  e g e t  liv.. Ska bli spännande att se vem det ska flytta över till näst..


En, som aldrig gnäller är mattes syster.. Fast, man  s e r  på henne när hon  k ä n n e r  för att gnöla lite, påstår matte..

Det kanske blir hos henne som gnällandet slår ner näst.. Vem vet..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards